Slow-slow

Salam...

2 minggu pertama rasa macam sebulan lamanya....

Entah kenapa... Tak tahu mana silapnya... Tapi sudah pasti bukan kerna terindukan-terkenangkan sesiapa...

Macam ada terlebih rembesan hormon dalam kitaran darah aku... Menyebabkan suatu rasa yang pelik dan aneh di dalam jiwa... Yang tak dapat aku nak ceritakan dengan kata bicara...


Aku harap dapat berubah, kalau tak banyak pun, sikit-sikit jadilah... Memperkaya potensi diri, menggilap skill yang tersendiri... Agar aku dapat menyumbang dengan lebih, ataupun sekurang-kurangnya aku tak menjadi beban kepada yang lain...

Bukan senang nak senang, bukan susah nak susah... Yang penting usaha dulu berdikit-dikit... Slow-slow, one by one... Layer by layer... 

Orang lain manusia, aku juga manusia... Berbuat silap dan punya kelemahan itulah hakikat... Jika perlu ditegur, dinasihati, usahlah sekat-sekat... ( lagu Jacklyn Victor ) 

Aku percaya  kebolehan orang sebagaimana mereka mempercayai kebolehan aku... So, marilah kita saling percaya mempercayai... HAHAHA !!! 

Orang memberi kita merasa, besar tapak tangan nyiru kami tadahkan... Lembu diikat dengan tali, manusia diikat dengan janji... 

 Okeylah, setakat itu sahaja...

Salam...

Oh OBE !! kusangkakan panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengah hari...

4 comments:

GuGu said...

we all support u emang.
no worries.

zT said...

yup.u can do ur very best. i'Allah :))

TiRaH(^-^) said...

tepat skali ngn title..slow-slow..
xpe,lame2 akn biasela tu..stabil blik hormon2 tu...don't put yourself in stressful situation..
i know,you can do it..n everyone of us put our belief on you..we know,you can do d best!!insyaALLAH...

aiman_masri said...

haha... Ooo, korang punye kije r nih...

Aish, segan2...