Jauh

Salam...

2 3 minggu berlalu penuh warna warni... Di luar negara sungguh putih, di dalam negara, kuning pula... Yang seterusnya Merah, nanti Biru pula menyusul... Takpe lah... Datang lah, cuma tak kuasa nak menyemak-nyemak diri dalam kelompok ramai... Rimas... Tengok melalui Tibi lagi bagus...

Kawan-kawan dari oversea baru je balik, ni nak kene bergaul sungguh-sungguh... Yang boleh buat reunion buat reunion, yang boleh buat bbq, buat bbq, yang boleh main futsal, main futsal... Baru lah medan pertukaran idea tu wujud dengan nyata sekali... Bukan kah tu harapan Kementerian Pengajian Tinggi... Siapa-siapa yang masih meneruskan program mengqadak tidur, cukup-cukuplah tu... berhenti lah...

Apa-apapun, ni dah masuk bulan Syaaban... enjin kene improve sikit tahap ketahanan dan efisennya... Selang 2 3 minggu lagi dah nak Ramadhan... Rezeki sebulan puasa dalam cuti kali ini... Alhamdulillah... Harap-harap lagi baik dari Ramadhan yang sebelumnya.

Di bawah ni ade gambar... Pohon tamar di padang pasir... 
Bayangkan, pohon tamar ni DUNIA, 
yang bukit-bukit tu kehidupan lepas dunia... Jauh kan ? Sangat jauh... 
Ajal tu pulak sesuatu yang pasti... 
Kita ni macam musafir je, yang tumpang berteduh kejap di bawah pohon tamar tu... 
Sebelum meneruskan perjalanan menuju alam kekal abadi. 
Sudah Cukupkah Bekalan Kita ?
Sama-sama kita fikirkan...

p/s : Cinta mula berputik dengan sFL(bukan Fatin Liyana)... 
Walopun aku x hensem...  ade aku kesah.

4 comments:

ewah baik said...

kait la benang2 cinta ng sFL tu...hahaha

aiman_masri said...

Jangan marah ye... Mintak restu kakak dulu hehe...

Anonymous said...

sFL 2 mende?

aiman_masri said...

bukan syarifah huahhuahua... google it up...