RM dan HFMD

Salam,

Alhamdulillah, lega.

Seronok, dan rasa lega yang amat, selepas hampir 1 bulan yang menyesakkan dada.

Bila berdepan masalah, asyik berfikir dan bermonolog sendirian, " Padan muka, aku sendiri yang cari pasal...". Forum yang menjemput penceramah, Ustaz Hasrizal tiba-tiba membuka minda aku kepada suatu idea baru dan cukup menarik. ( Memang tak rugi dengar)

Spesifik dan 'demanding '... Aku cuba untuk aplikasikan dalam kehidupan... Bukan untuk lari dari masalah semata-mata, tapi khas untuk fokuskan tenaga dan buah fikiran atas perkara yang lagi utama tanggungjawab.
Dengan harapan, hasil dari usaha kerja yang lebih fokus menjadi lebih baik. Alhamdulillah, rasa dapat bernafas dengan lebih lapang.

Minggu seterusnya, bakal menyusul perkara-perkara lain... Banyak. Boleh tahan. Mampu urus ? Semuanya bermula dengan minda yang positif, pembahagian masa yang baik... dan selebihnya tawakkal yang tiada belah bahagi. Always excited for the unplanned. :)

Jika kita ada kebolehan, jangan simpan hingga basi. Kerana semua kebolehan dan kepakaran diperlukan dalam menjamin kemajuan seluruhnya.

Akhir kalam, semoga terus dapat istiqamah dan ikhlas dalam kerja buat. Ketagihan kepada ubat, binasa kepada badan. Ketagihan kepada maksiat, jika tak dirawat segera, hanya layak kepada api neraka yang sedia membakar. Astaghfirullah.

Terdengar ceramah Dr Asri, ada perbincangan kepada soal kenapa takut mati... Tertarik dengan suatu jawapan yang saya lupa dipetik dari siapa... tapi mafhumnya lebih kurang...
" Kamu takut mati, kerana dunia- mu yang sudah terlalu cantik, sedang kamu lupa pada akhirat... Kamu membiarkan akhirat-mu tanpa persiapan. Ibaratnya, seperti kamu enggan berpindah dari rumah yang cantik(dunia), ke rumah yang buruk (akhirat) - kerana sedikitnya bekalan/persiapan kamu itu."

p/s : It is always a great pleasure, to work with people that share same passion. Despite hardship, they still show great efforts.

4 comments:

Faariis said...

dgr mno ust asri? nk.

aiman_masri said...

2 minit jah. Aku tgok kot link mu hari tu lah. Basmallah.

wafiy said...

congratzz mang...

kawe bangge dengan demo,
oyk doh debate arab comfem menang,
demo LegenD,
tinggal sepak takraw n MPS...
pesen berjalan lancar jugop...

hahah,gud luck browww

aiman_masri said...

sepak takraw x napok gaye mane tuh...
rezeki belake fiy... alhamdulillah